Mid/Senior Actuarial Reporting Specialist Praha

Lokalita pracoviště: Praha, Hlavní město Praha
Aktualizováno dnes

Popis pracovní pozice

Požadujeme

Great opportunity in international company for middle/senior specialists with passion for risk / actuary services!
The main purpose of this role is the improvement, optimization, and unification of the processes in the field of reporting and IFRS 17 implementation. There is a big focus on process automation, working in controlled environment and documentation.
You will work in international, geographically distributed team, smaller part of which is situated in Prague, other part – in Hungary. You will also cooperate with business users from other countries collecting requests and submitting them into the system.
This challenging opportunity is open at insurance/financial services company with a rich history and strong presence in European countries. The point and essence of the company is to help people secure their financial future, stabilize their lives and bring at least some security to them. With care, openness and responsibility in the heart, the company approaches not only their clients but also their employees.

Knowledge of insurance reporting principles
Experience from similar position (at least 3 years)
Experience with regulatory reporting
Logical and analytical thinking, very good presentation skills
Creative, "out of the box" approach to issue solving
Ability to work in international environment, using tools of remote cooperation

Nice-to-have skills:

IFRS 17 knowledge
Knowledge of tools eg. AFM/R3S, Prophet, Moses, RAFM
Python or VBA knowledge

Nabízíme

Stable background of the company with long traditions
Strongly support of personal and career growth
Friendly and professional working environment
Use of the advanced technologies
Modern office in Prague 5 with good transport connection

Benefits:

25 days of vacation
3 sick days
Meal vouchers in the amount of 115 CZK (55% is contributed by the company)
Contribution to life insurance
Contribution to pension insurance (3% from gross salary)
Multisport card (just at 200 CZK/month)
3.000 CZK for public transport ticket after 1 year of work
Annual bonus 15%

Náplň práce

Support reporting cycle within internal cash flow management tool - coordinate colleagues in other countries and international support team. Focus on IFRS 17 and Solvency-II reporting
Share knowledge about IFRS 17 reporting and actively participate at implementation in the company
Create dedicated reports based on company’s definition and detailed discussion with international colleagues
Support internal tool development - incident reports, requirements, functional design, testing and documentation
Support cash flow models and their effective usage
Maintain actual knowledge of Solvency II IT solution and S2 infrastructure within internal organization
ETL transformation support, create specifications and cooperate with IT and requestors
Provide further support to Solvency II Business support team

Kontakt

ManpowerGroup s.r.o.

Ottova 402
Rakovník
Česká republika

Kontaktní osoba:
Alexandra Vorobyová  

Kontaktovat zaměstnavatele


Informace k ochraně osobních údajů

Po odeslání formuláře bude společnost MANPOWER, s.r.o. (IČ 41194659) (dále jen Správce) zpracovávat v souladu se Zákonem o ochraně osobních údajů 110/2019 Sb. a v souladu s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (EU) 2016/679 poskytnuté osobní údaje za účelem náboru zaměstnanců na výše uvedenou pracovní pozici. Správce funguje jako personální nebo pracovní agentura a osobní údaje může v souladu s účelem poskytnout třetím stranám. Zpracování osobních údajů bude pro Správce zajišťovat provozovatel webu Spravnykrok.cz společnost INET-SERVIS.CZ, s.r.o. IČ: 27523209 (Zpracovatel) Více…

Beru na vědomí, že poskytnutím osobních údajů Správci mám právo na: (I) na přístup k osobním údajům, (II) na opravu nepřesných nebo nepravdivých osobních údajů, (III) podání vysvětlení v případě podezření, že zpracování mých osobních údajů narušuje ochranu mého osobního a soukromého života nebo že osobní údaje jsou zpracovávány v rozporu s právními předpisy, (IV) požadovat nápravu situace, která je v rozporu s právními předpisy, zejména formou zastavení nakládání s osobními údaji, jejich opravou, doplněním či odstraněním, (V) obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů, (VI) na výmaz osobních údajů, nejsou-li již osobní údaje potřebné pro účely, pro které byly shromážděny či jinak zpracovány, anebo zjistí-li se, že byly zpracovávány protiprávně, (VII) na přenositelnost údajů a (VIII) právo vznést námitku, po níž zpracování mých osobních údajů ukončí, neprokáže-li se, že existují závažné oprávněné důvody pro zpracování, jež převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, zejména, je-li důvodem případné vymáhání právních nároků. Laický popis, jak bude v různých situacích s vašimi osobními údaji nakládáno, najdete zde.

 

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace